pre vykonávanie osobnej cestnej dopravy – prepravnej službyvypracovaný v súlade so zákonom č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave,zákonom č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
1.1. Tento prepravný poriadok upravuje prepravné podmienky spoločnosti DINAMO TAXI s. r. o. v postavení dopravcu /ďalej ako „dopravca“/ potrebné na uzavretie prepravnej zmluvy /ďalej ako „Prepravný poriadok“/.
1.2. Prepravný poriadok nadobúda platnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke dopravcu www.dinamotaxi.sk. Oznámením na webovom portáli dopravcu a po jeho zverejnení je jeho obsah súčasťou každej zmluvy o preprave a upravuje ním práva a povinnosti účastníkov zmluvy.
1.3. Na účely tohto Prepravného poriadku je prevádzkovanie osobnej dopravy vozidlami ako prepravy jednotlivých cestujúcich alebo skupiny cestujúcich do cieľového miesta podľa zmluvy o preprave osôb. Dopravca poskytuje osobnú dopravu bez zriadeného stanovišťa.
1.4. Na účely tohto Prepravného poriadku sa dopravcom rozumie prevádzkovateľ osobnej cestnej dopravy odo dňa právoplatnosti koncesie, ktorá ho oprávňuje na poskytovanie prepravných služieb cestujúcim a ich batožine a s tým súvisiace služby na základe zmluvy o preprave osôb.
2.1. Dopravca je povinný najmä:
3.1. Vozidlom prepravnej služby môže byť len vozidlo, ktoré:
4.2. Dopravca ponúka prepravu cestujúcich objednávkovou službou, prostredníctvom telefónu, prostredníctvom e-mailu zverejneného na webovom portáli dopravcu, alebo na základe zmluvy. Vodič vozidla zabezpečuje jej riadne a včasné vybavenie a je povinný prepraviť cestujúceho z vopred dohodnutého miesta. Cieľové miesto prepravy je vopred určené a môže sa zmeniť dodatočne počas prepravy len na základe dohody medzi cestujúcim a vodičom a to aj o zmene ceny za prepravu.
4.3. Vopred dohodnutá cena za prepravu môže byť ovplyvnená čakaním v cieľovom mieste ak o to cestujúci vopred požiada a to v závislosti od času, ktorý vodič v cieľovom mieste na cestujúceho čaká. Dopravca je oprávnený od objednávateľa požadovať zálohu až do výšky 100% z dohodnutej ceny za prepravu ešte pred uskutočnením prepravy na základe zálohovej faktúry.
4.4. Preprava sa uskutočňuje v súlade so zákonom po najkratšej trase s prihliadnutím na dopravnú situáciu. Po inej trase sa preprava môže uskutočniť iba so súhlasom alebo na návrh cestujúceho. Po uzavretí zmluvy o preprave s cestujúcim možno na prepravu po rovnakej trase vziať ďalšieho cestujúceho iba so súhlasom alebo na návrh cestujúceho, s ktorým bola uzavretá zmluva o preprave buď písomne, alebo ústnou formou zo strany poskytovateľa prepravnej služby.
4.5. Pri objednávaní vozidla taxislužby je objednávateľ povinný uviesť
4.6. Počas prepravy vodič nesmie vo vozidle prepravnej služby fajčiť. Počas prepravy cestujúci nesmie vo vozidle prepravnej služby fajčiť. Cestujúci na prednom sedadle nesmie manipulovať s príručnou batožinou, novinami, mapami alebo inými predmetmi, ktoré by mohli obmedziť výhľad vodiča vozidla prepravnej služby.
4.7. V priestore pre cestujúcich možno prepravovať aj príručnú batožinu cestujúceho.
4.8. Objednávateľ musí pri objednávaní prepravy oznámiť prepravnej službe aj prepravu nadrozmernej cestovnej batožiny, ako sú najmä barly, palice, kočíky, klietky, balíky, lyže, sane a iné veci, ktoré by mohli byť pri dopravnej nehode alebo prudkom pohybe osobného auta pre vodiča alebo pre cestujúceho nebezpečné, možno ich prepravovať iba v priestore pre batožinu pokiaľ to objem batožinového priestoru umožňuje.
4.9. Batožinu a iné veci nakladá a vykladá, umiestňuje alebo pripevňuje výlučne vodič vozidla prepravnej služby.
4.10. Vo vozidle prepravnej služby sa musia na miestach na to vyhradených prepravovať osoby len do prípustnej úžitkovej hmotnosti vozidla, pritom počet prepravovaných osôb nesmie byť vyšší, ako je počet miest vrátane vodiča uvedených v osvedčení o evidencii vozidla.
4.11. Na prednom sedadle vedľa vodiča možno prepravovať iba cestujúceho, ktorého umožňujú prepravovať predpisy o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, každá prepravovaná osoba vo vozidle prepravnej služby počas prepravy je povinná použiť bezpečnostný pás ktorým je vybavené vozidlo inak zodpovedá za škodu, ktorá tým dopravcovi vznikne.
4.12. Po vykonanej preprave je vodič prepravnej služby povinný vydať cestujúcemu potvrdenie, ktoré obsahuje najmä:
5.2. Objednávateľ môže uzavrieť zmluvu o preprave osôb s cestujúcim aj nasledovným spôsobom:
pričom prepravná zmluva uzavretá ústne sa uzatvára na základe objednávky cestujúceho, ktorý dáva bezpochyby najavo, že chce uzatvoriť prepravnú zmluvu a to za účelom prepravy na určené miesto, čím súhlasí aj s cenou dopravcu za vykonanie prepravy cestujúceho s ktorou ho dopravca vopred oboznámi.
5.3. Pred uskutočnením prepravy a uzavretím prepravnej zmluvy má cestujúci právo oboznámiť sa s platným cenníkom prepravnej služby.
5.4. Po vykonanej preprave je vodič prepravnej služby povinný vydať cestujúcemu potvrdenku, ktorá obsahuje najmä údaje podľa čl. IV ods. 12 prepravného poriadku.
5.5. Uzavretím prepravnej zmluvy vzniká dopravcovi povinnosť riadne a včas prepraviť cestujúceho do miesta určenia podľa zmluvných podmienok a podmienok prepravného poriadku.
5.6. Odmietnuť uzavretie prepravnej zmluvy a vykonanie prepravy môže vodič vozidla prepravnej služby podľa podmienok čl. VII prepravného poriadku.
5.7. Uskutočnením prepravy na základe uzavretej prepravnej zmluvy a podľa podmienok prepravného poriadku, vzniká cestujúcemu povinnosť zaplatiť určené cestovné podľa cenníka prepravnej služby a to buď v hotovosti, bezhotovostne prostredníctvom terminálu, alebo po vystavení faktúry s určenou splatnosťou. Odmietnutie zaplatenia cestovného je vymáhateľné súdnou cestou. Cestujúci je povinný zaplatiť dopravcovi zákonom určený úrok z omeškania, alebo v prípade písomnej zmluvy v nej vopred dohodnutý úrok z omeškania.
6.2. Vodič vozidla prepravnej služby môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak
6.3. Cestujúci môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak dopravca alebo vodič vozidla prepravnej služby porušil zmluvné podmienky alebo podmienky prepravného poriadku.
7.2. Vodič prepravnej služby je povinný ak nájde stratenú vec cestujúceho vo vozidle prepravnej služby ju vydať vlastníkovi. Ak vlastník nájdenej veci nie je známy alebo ak sa neprihlási v deň nálezu, vodič prepravnej služby je povinný vec odovzdať prepravnej službe prípadne na Polícii.
7.3. Ak sa prihlási ten, kto vec stratil alebo zabudol v aute prepravnej služby, a nie sú pochybnosti o hodnovernosti jeho tvrdenia, vec sa mu vydá.
7.4. Nálezca má právo na náhradu nevyhnutných výdavkov.
8.2. V prípade, že došlo k neodôvodnenému meškaniu alebo neuskutočneniu prepravy z viny dopravcu alebo vodiča prepavnej služby, je dopravca povinný nahradiť škodu vzniknutú cestujúcemu tým, že preprava nebola vykonaná včas, nasledovne:
8.3. Svojej zodpovednosti sa dopravca zbaví ak preukáže, že škode nemohol zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré od neho možno požadovať.
9.1. Cestujúci, alebo ten, kto je oprávnený z prepravy alebo v súvislosti s prepravou podávať reklamácie, podá dopravcovi reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od vykonania prepravy. Cestujúci má právo sa telefonicky alebo písomne informovať na priebeh vybavovania reklamácie.
9.2. Cestujúci je oprávnený reklamovať vady dopravy nasledovným spôsobom:
9.3. V reklamácii musí oprávnený vymedziť svoje požiadavky a stručne ich zdôvodniť. Ďalej musí pripojiť doklady osvedčujúce oprávnenosť jeho nároku ako aj doklady preukazujúce uskutočnenie prepravy (úhrada odplaty za prepravu),
9.4. Ak reklamácia nemá všetky náležitosti dopravca ihneď vyzve reklamujúceho na jej doplnenie v stanovenej lehote. Ak sa reklamácia nedoplní a nezašle v stanovenej lehote nie kratšej ako 8 dní, považuje sa za nepodanú.
9.5. Ak cestujúci, alebo ten, kto je oprávnený z prepravy alebo v súvislosti s prepravou podávať sťažnosť, musí ju uplatniť u dopravcu písomne, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 7 kalendárnych dní od skutočnosti, na ktorú sa sťažnosť vzťahuje.
9.6. Ak cestujúcemu vznikne počas prepravy škoda na zdraví alebo na batožinách prepravovaných spoločne s ním alebo na veciach, ktoré mal pri sebe, zodpovedá za ňu dopravca podľa ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník o zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou dopravným prostriedkom (§ 427 až 431).
9.7. Ak ide o právo na náhradu škody na zdraví alebo na batožinách prepravovaných spoločne s cestujúcimi alebo veciach, ktoré mal pri sebe; toto právo sa môže uplatniť prostredníctvom súdu.
9.8. Pokiaľ oprávnený uplatňuje škodu spôsobenú na zdraví a veciach, alebo škodu spôsobenú odcudzením alebo stratou veci postupuje v zmysle § 106 Občianskeho zákonníka.
9.9. Právo na náhradu škody na batožinách cestujúceho prepravovaných spoločne s ním alebo veciach, ktoré mal cestujúci pri sebe, je cestujúci povinný písomne uplatniť najskôr u dopravcu, a to najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy došlo ku škode, alebo do 15 dní odo dňa, keď sa poškodený dozvie o škode a o tom, kto za ňu zodpovedá.
9.10. Dopravca má uzavreté platné poistenie.
9.11. Sťažnosti a reklamácie na plnenie záväzkov z prepravného poriadku a ich vybavovanie dopravcom podľa tohto článku môže preskúmať Slovenská obchodná inšpekcia.
10.1. Za mimoriadnu udalosť (ďalej v texte len „Mimoriadna udalosť“) pri výkone osobnej dopravy prepravnej služby sa považuje:
10.2. Pri Mimoriadnej udalosti je vodič vozidla taxislužby povinný predovšetkým:
10.3. Ak pri Mimoriadnej udalosti došlo k zraneniu osoby alebo k jej usmrteniu, poškodeniu cesty alebo všeobecne prospešného zariadenia, alebo ak došlo k hmotnej škode prevyšujúcej desať násobok minimálnej mesačnej mzdy zamestnanca, je vodič vozidla prepravnej služby povinný:
11.2. Cestujúci, uzavretím dohody o preprave prehlasuje, že ho dopravca oboznámil s právami a povinnosťami vyplývajúcimi zo Zmluvy o preprave, ako aj s právami a povinnosťami vyplývajúcimi z Prepravného poriadku.
11.3. Dopravca si vyhradzuje právo na zmenu, resp. zrušenie Prepravného poriadku, pričom o zmenách bezodkladne informuje Cestujúcich formou oznámenia v Obchodných miestach dopravcu a na webovom portáli dopravcu www.dinamotaxi.sk s uvedením dátumu, od ktorého tieto zmeny nadobúdajú účinnosť. Prepravný poriadok nadobúda účinnosť najskôr po 15 dňoch odo dňa zverejnenia oznámenia o jeho vydaní. V prípade, ak cestujúci nesúhlasí so zmenou Prepravného poriadku, je povinný svoj nesúhlas písomne oznámiť najneskôr do 30 dní odo dňa platnosti nového Prepravného poriadku. Ak sa dopravca a cestujúci nedohodnú inak, majú právo ukončiť vzájomné záväzkové vzťahy a vyrovnať si svoje vzájomné pohľadávky. Ak cestujúci vo vyššie uvedenej lehote neoznámi dopravcovi svoj nesúhlas so zmenou prepravného poriadku, platí, že so zmenou súhlasí a akceptuje ponuku dopravcu a cestujúci sa odo dňa účinnosti zmeny riadia zmeneným Prepravným poriadkom.
11.4. Pôsobnosť tohto Prepravného poriadku alebo jeho časti možno vylúčiť iba písomnou dohodou cestujúceho a dopravcu.
11.5. Tento Prepravný poriadok je platný odo dňa 01.04.2025
Komu chceš zavolať?